family

family

Pages

Wednesday 21 October 2015

Bagaimana saya mengurangkan tekanan atau stress

Entri 3

Teks : Fadzilah Abdul Jalil
Foto: Fadzilah Abdul Jalil


Setiap orang akan menghadapi stress. Tekanan di tempat kerja, dirumah dan dimana saja. Cara mereka mengatasi tekanan berbeza beza mengikut latar belakang masing masing. Sebagai seorang yang beragama Islam semestinya kita menambahkan amal ibadat dan mengadu kepada Allah S.W.T. Mohon agar dilapangkan dada dan dipermudahkan jalan bagi kita mngatasi masaalah yang tiba. Bagi saya, selain dari berkongsi masaalah dengan mereka yang rapat, melancong ketempat tempat yang mendamaikan juga akan mengurangkan tekanan atau stress. Saya akan duduk di tepi pantai dan berfikir panjang dan dalam dalam tentang permasalahan saya.


Sambil menemani anak anak bermain layang layang ,saya akan memandang kelangit . Kelihatan langit luas terbentang di depan saya.



Subhanallah. Maha suci Allah yang menjadikan alam semesta. Saya rasa begitu kerdil sekali. Apa lah sangat stress atau tekanan ini jika dibandingkan dengan kekuasaan Allah. Hanya Allah sahaja yang maha mengetahui. Berserah pada Allah yang Maha Kuasa. Alhamdulillah, saya berasa lega.


No comments:

Post a Comment